Polityka zintegrowanego systemu zarządzania jakością, obszarem środowiskowym, BHP, bezpieczeństwem informacji i ryzykiem korporacyjnym
Zarząd spółki Polskie LNG w związku z przejściem na etap eksploatacji ustanowił i przyjął do stosowania zaktualizowaną Politykę Zintegrowaną Systemu Zarządzania Jakością, Obszarem Środowiskowym, BHP, Bezpieczeństwem Informacji i Ryzykiem Korporacyjnym.
Nadrzędnym celem Spółki Polskie LNG jest bezpieczna i niezawodna eksploatacja terminalu skroplonego gazu ziemnego (LNG) w Świnoujściu, przyczyniająca się do zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego państwa, a w kolejnych okresach optymalizacja jego wykorzystania.
Celami Polskiego LNG S.A. są:
- utrzymywanie właściwej i niezawodnej infrastruktury technicznej niezbędnej na potrzeby eksploatacji Terminala LNG;
- monitorowanie rynku i reagowanie na potrzeby Klientów oraz innych interesariuszy;
- stworzenie pakietu konkurencyjnych usług związanych z regazyfikacją i przeładunkiem LNG;
- ciągłe doskonalenie jakości świadczonych usług;
- monitorowanie i eliminacja potencjalnych zagrożeń w środowisku pracy;
- dbałość o poprawę warunków pracy pod kątem jej bezpieczeństwa;
- określenie obowiązków pracowników na wypadek wystąpienia awarii;
- dbałość o środowisko naturalne w najbliższym otoczeniu Terminala LNG poprzez minimalizację emisji zanieczyszczeń do wody, gleby i powietrza oraz eliminację substancji niebezpiecznych, jak również racjonalną gospodarkę odpadami, wodą i energią;
- zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa informacji przetwarzanych przez Spółkę zgodnie z wymaganiami prawnymi, kontraktowymi, wewnętrznymi i innymi wymaganiami interesariuszy Spółki;
• identyfikacja i ocena zdarzeń niepewnych, które mogą mieć wpływ na osiąganie przez Spółkę zamierzonych celów strategicznych;
• zapewnienie bezpieczeństwa procesowego;
• ciągłe doskonalenie skuteczności wdrożonego systemu zarządzania.
Powyższe cele osiągane są poprzez:
- zapobieganie wypadkom przy pracy, chorobom zawodowym, zdarzeniom potencjalnie wypadkowym poprzez bieżący monitoring działań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz skuteczne wprowadzanie działań korygujących i/lub zapobiegawczych;
- podnoszenie kompetencji pracowników oraz uwzględnianie ich roli i zaangażowania w zakresie ochrony środowiska, działalności na rzecz BHP oraz zapewnienia bezpieczeństwa informacji w Spółce;
- rozwój kompetencji technicznych oraz zarządczych związanych z obsługą Terminala LNG;
- optymalizację kosztową i procesową Spółki;
- przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa i innych wymagań pozaprawnych dotyczących Spółki;
- stosowanie przejrzystych zasad postępowania opisanych w regulaminach, procedurach i instrukcjach wspomaganych narzędziami teleinformatycznymi;
- zachowanie poufności, integralności i dostępności informacji przetwarzanych przez Spółkę zgodnie z wymaganiami prawnymi, umownymi i innymi wymaganiami interesariuszy Spółki;
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji poprzez szacowanie ryzyka bezpieczeństwa informacji oraz podejmowanie adekwatnych działań minimalizujących zidentyfikowane ryzyka;
- wsparcie Zarządu i Pracowników Spółki w uzyskaniu kompleksowej informacji odnośnie ryzyk występujących w działalności operacyjnej i dostarczanie narzędzi umożliwiających ocenę i priorytetyzację ryzyk;
- ustanawianie procesu, który zapewnia kompleksowe podejście do monitorowania szans oraz zagrożeń dla Spółki, jak również pomaga w ustalaniu optymalnego sposobu reakcji na zidentyfikowane szanse i zagrożenia;
- wsparcie w podejmowaniu decyzji biznesowych, które przyczyniają się do maksymalizacji wartości Polskiego LNG S.A.;
- prowadzenie ciągłej identyfikacji i analizy ryzyka procesowego oraz przyjmowanie i obsługa strategii dla zidentyfikowanych ryzyk procesowych;
- ciągłe doskonalenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania w celu poprawy jego skuteczności i osiąganych efektów.
Zarząd Spółki deklaruje pełne zaangażowanie w prace nad utrzymaniem i ciągłym doskonaleniem skuteczności funkcjonującego ZSZ oraz potwierdza, że przyjęta w tym zakresie Polityka została uzgodniona, zakomunikowana i udostępniona wszystkim Pracownikom Spółki, jest również dostępna publicznie. Jednocześnie Zarząd deklaruje zapewnienie niezbędnych środków realizacji przyjętej Polityki. Treść podlega okresowej analizie i aktualizacjom.